ביטוח נהג צעיר משאית

ביטוח נהג צעיר משאית

עלויות הביטוח לכל כלי רכב מנועי, לרבות משאיות וכלי עבודה, נקבע ומושפע רבות מן הנהג העיקרי ברכב, הרשאות הנהיגה והעבר הביטוחי של הנוהגים בו.

משאיות וכלי צ.מ.ה אינן שונות בעניין זה, ולמעשה מאחר ומשאית מהווה כלי רכב ועבודה אשר מצוי שעות רבות על הכביש וחשוף לסיכונים רבים, הניסיון של הנהג בה מהווה גורם מכריע ומשפיע על מחיר הביטוח.

ככלל, בחירה בנהג בוגר יותר, בעל וותק רב בנהיגה, ובעל עבר ביטוחי נקי מתביעות, יסייעו להוזיל באופן משמעותי את מחיר הביטוח, וכאשר מדובר בביטוח משאית הכולל כיסויים רבים, ויקר מטבעו, מדובר בהנחה משמעותית.

ההבדל בין נהג חדש לנהג צעיר

נהג חדש הוא מונח אשר מתייחס לתקופה בה מחזיק הנהג ברישיון הנהיגה, כאשר כל נהג בכל כלי רכב שמחזיק רישיון נהיגה בן פחות משנתיים ימים הוא בחינת נהג חדש. נהג זה חייב לשאת שלט נהג חדשבכל נסיעה, וכפוף לחוגי ליווי ומגבלות בהתאם לפרמטרים נוספים החלים עליו.

המונח נהג צעיר מתייחס לגיל הנהג בלבד ללא קשר לוותק הנהיגה שברשותו, כאשר הגיל הקובע מבחינת חברות הביטוח הוא 21 או 24. נהג שגילו צעיר מן הגיל שנקבע על ידי חברת הביטוח הוא בבחינת נהג צעירמה שמחייב פוליסת ביטוח מתאימה.

מדוע פוליסת ביטוח נהג צעיר יקרה יותר?

ביטוח הוא מוצר אשר מחירו וכדאיותו נמדדת בהיבטים סטטיסטיים, ועל פי הסטטיסטיקה במדינת ישראל, למעלה מחמישים אחוזים מתביעות הביטוח מתבצעות על ידי נהגים צעירים ו/או נהגים חדשים. למרכיב הזמן, הבגרות והניסיון על הכביש ישנו השפעה מכריעה על איכות הנהיגה, על מניעת תאונות ומצבי סיכון.

מהן ההשפעות של היותי נהג צעיר על הביטוח?

ההשפעות על מחיר ביטוח המשאית מגיעות בשני פרמטרים:

עלות הביטוח הכוללתעלות הביטוח הכוללת של ביטוח המשאית לנהג צעיר תהיה יקרה יותר באופן משמעותי מעלות הביטוח לנהג בוגר שגילו עולה על 24. השפעה זו נכונה לכל סוגי ביטוחי המשאית: ביטוח חובה, ביטוח צד גוביטוח מקיף.

עלות ההשתתפות העצמיתמחיר ההשתתפות העצמית הוא מחיר נקוב אשר נקבע מראש בפוליסה, בביטוחי צד גובביטוח החובה למשאית, ומהווה למעשה את עלות ההשתתפות מצד בעל המשאית בגין כל תביעה כלפי חברת הביטוח על ידו. מדובר בעלות שיש להביא בחשבון, מאחר ותאונות ואירועים הם דבר שקורה ואינם נדירים, ובחירה בפוליסה בהשתתפות עצמית יקרה במיוחד עשויה להכביד בעת אירוע תאונתי.

במקרה של נהג צעיר, ברכב פרטי ובוודאי במשאית, עלות ההשתתפות העצמית שתיקבע מראש תהיה יקרה יותר ותגלם בתוכה את הסיכון המוגבר.

בארגונים ובחברות לרוב יימנעו מהעסקת עובדים בעלי רישיון נהג חדש ו/או נהג צעיר בתפקידים אשר דורשים נהיגה, במטרה לחסוך בעלויות הביטוח.

חשוב לבחור בביטוח רחב בעל כיסויים מתאימים, לכיסוי מקיף ולכל אירוע ביטוחי.

    Some text will go here

    התקשרו
    077-2308379